W ostatniej części tego posta przedstawię kilka wtyczek różnej maści. Nie chciałem robić z tego tematu encyklopedii, a jedynie taki „sneak-peak” w stronę moich upodobań. Zapraszam do zapozania się z materiałem.
Naprawa audio
Izotope RX
Zaczynałem z RX3, teraz używam już RX7. Bardzo zgrabne algorytmy, funkcje auto przy dłuższych materiałach o różnej charakterystyce oraz manualne wskazywanie niepożądanych elementów. Rozróżnienie wtyczek w zależności od potrzebnych efektów tworzy bardzo szerokie spektrum możliwości tego bundle’a. Hum Removal, Dialogue Denoiser, Spectral Repair, Dereverb. Generlanie wszystko co złe, możemy De 🙂 Standard w branży audio.
https://www.izotope.com/en/products/repair-and-edit/rx.html
Kompresor wielopasmowy
Waves C4
Waves oferuje jeszcze C6, dalej nie szukałem. Generalnie cztery osobno kompresowane pasma w zupełności mi wystarczały. Świetnie sprawdza się na szynach BUS, szczególnie wokalnych i masterowych, jeśli nie potrzebujemy użyć bardziej swoiście brzmiącej wtyczki lub pudła analogowego. Prosty interfejs, niekoniecznie przydatne presety, ale nie o używanie presetów chodzi, a o kreowanie brzmienia w oparciu o własne uszy.
https://www.waves.com/plugins/c4-multiband-compressor#vocal-multiband-compression-with-C4
Limiter
PSP Xenon
Kolejny raz PSP, tym razem limiter. Głównie ma u mnie zastosowanie w projektach muzycznych, z racji tego, że jest w brzmieniu delikatny i subtelny, jednocześnie robi robotę. Gdy chcę przygotować materiał telewizyjny lub radiowy, to PSP też obowiązkowo znajduje się na końcu chaina masterowego.
http://www.pspaudioware.com/plugins/dynamic_processors/psp_xenon/
Symulacja
Audio Ease Speakerphone
Absolutny kombajn i często droga na skróty, ale za to świetnej jakości, a nie przez pola rzepaku. Mamy do czynienia z wtyczką, która symuluje źródło wydobywania się dźwięku, m. in. stara słuchawka telefoniczna, wnętrze konkrentego modelu auta, czy tranzystorowe radio. Oprócz tego mamy możliwość określenia i dołożenia ambientów oraz modulacji, dzięki czemu możemy z jednego wave’a zrobić sytuacje na stacji metra, w wojskowym helikopterze czy na stadionie podczas meczu. Możemy zasymulować futurystyczne brzmienia, ogrom możliwości, polecam zapoznać się z materiałami od producenta.
https://www.audioease.com/speakerphone/index.php